vanliga frågor
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vår kundtjänst och våra frisörer får. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att maila oss så hjälper vi dig.
Om en utförd behandling är uppenbart felaktig är det Creative Headz policy att i möjligaste mån åtgärda detta så att önskat resultat uppnås. Maila före- och efterbilder på ditt hår, en beskrivning av vad du önskar att åtgärda samt vilken salong, frisör och vilket datum du besökte oss till [email protected] så snart som möjligt efter ditt besök. För att en reklamation ska vara möjlig så ska Creative Headz kontaktas i första hand och ges möjligheten att utföra en korrigering. Vi har i regel två tillfällen på oss att försöka uppnå önskat resultat. Observera att en reklamation måste inkomma till oss och åtgärdas inom 14 dagar från besöket. En reklamation senare än 14 dagar efter utförd behandling kan medföra att det blir mycket svårt eller omöjligt att göra om eller åtgärda. Reklamationen måste även åtgärdas av samma utförare på samma salong, och vi har bara möjlighet att boka in justeringar av reklamationer på måndagar-torsdagar mellan kl 10.00 – 14.00. Creative Headz tillämpar inte bytesrätt eller öppet köp på varor eller tjänster. Observera att vi inte mottar reklamationer på telefon utan endast via mail.
Permanent bokas via mail på: [email protected] eller direkt på din salong. Vill du permanenta håret behöver du komma på en konsultation på en av våra salonger för en kvalitetskontroll av ditt hår för att säkerställa att det är möjligt att uppnå önskat resultat.
Då beläggningen på våra enhetschefer är väldigt hög har vi nu tagit bort vissa av dem från onlinebokningarna. Vill du få en tid hos någon av dem ber vi dig istället ringa in din bokning på telefon: 010-330 20 25 eller maila oss på [email protected].
Alla våra priser är från-priser, vilket innebär att priset kan justeras beroende på ditt hårs utgångsläge, kvalitet och önskat resultat. Vid ett besök på Creative Headz så beslutar du i samråd med din frisör vilken behandling som ska utföras och hur du vill ha den utförd. Priset på behandlingen sätts enligt gällande prislista och godkänns av dig innan behandlingen utförs.
Om du inte hittar din bokningsbekräftelse är du välkommen att kontakta oss via mail: [email protected] eller telefon: 010-330 20 25.
Vi tar ut en deposition på Hairtalk på grund av att beställningen är skräddarsydd efter dina önskemål. Då det inte är en vara vi lagerhåller så är det inte möjligt att returnera håret till leverantören. Depositionen dras bort från det totala priset vid slutförd behandling och används endast som en säkerhet vid bokning.
För att boka Hairtalk Extensions behöver du besöka en Creative Headz-salong för en konsultation. Tillsammans med din frisör väljer ni då längd och färg, därefter beställs håret och du lägger en deposition på behandlingen. Samtliga Hairtalkbehandlingar bokas enbart direkt på salongen, med undantag för omsättning av dina Hairtalk Extensions som kan bokas online.
Vill du göra en balayagebehandling bokar du ”slingor och färg” på onlinebokningen. Detta för att en balayage inkluderar en bottenfärg, slingor som penslas på med frihand samt en nyansering för att nå önskad nyans. Önskar du inte en bottenfärg utan vill utgå från din naturliga hårfärg bokar du ”slingor”. Vill du även klippa håret väljer du alternativen som inkluderar klippning.
När du bokar en tid via vår onlinebokning finns ett fält som heter ”Skriv ett meddelande till salongen”. Skriv in koden där så gäller den vid din behandling, så länge bokningen faller inom ramarna för kampanjerbjudandet. Bokar du via mail eller telefon så se till att ange kampanjkoden i din bokning.
Policy För beställningar och avbokningar
Ta med dig en bild på hur du vill se ut om du vill ha en särskild frisyr eller hårfärg. Det är inte säkert att din frisör och du har samma uppfattning. Genom att vara förberedd undviks missförstånd och ger oss de bästa förutsättningarna för att göra dig nöjd.
Alla våra behandlingar har en åldersgräns på 18 år. För kunder som är yngre än 18 år måste målsmans godkännande inhämtas innan behandling kan utföras på salong.
Om en utförd behandling är uppenbart felaktig är det Creative Headz policy att i möjligaste mån åtgärda detta så att önskat resultat uppnås. Maila före- och efterbilder på ditt hår, en beskrivning av vad du önskar att åtgärda samt salong, frisör och datum du besökte oss till [email protected] så snart som möjligt efter ditt besök.
Om en utförd behandling är uppenbart felaktig är det Creative Headz policy att i möjligaste mån åtgärda detta så att önskat resultat uppnås. Maila före- och efterbilder på ditt hår, en beskrivning av vad du önskar att åtgärda samt vilken salong, frisör och vilket datum du besökte oss till [email protected] så snart som möjligt efter ditt besök. För att en reklamation ska vara möjlig så ska Creative Headz kontaktas i första hand och ges möjligheten att utföra en korrigering. Vi har i regel två tillfällen på oss att försöka uppnå önskat resultat. Observera att en reklamation måste inkomma till oss och åtgärdas inom 14 dagar från besöket. En reklamation senare än 14 dagar efter utförd behandling kan medföra att det blir mycket svårt eller omöjligt att göra om eller åtgärda. Reklamationen måste även åtgärdas av samma utförare på samma salong, och vi har bara möjlighet att boka in justeringar av reklamationer på måndagar-torsdagar mellan kl 10.00 – 14.00. Creative Headz tillämpar inte bytesrätt eller öppet köp på varor eller tjänster. Observera att vi inte mottar reklamationer på telefon utan endast via mail.
Avbokning av behandling ska ske senast 24 timmar innan bokat besök på telefonnummer 010-330 20 25. Vid avbokning mindre än 24 timmar före inbokat besök debiterar Creative Headz en kostnad för den behandling du har beställt. På söndagar när våra salonger är stängda kan du maila din avbokning till [email protected]. I mailet anger du vilken salong och tid som bokningen gäller.
Vid ett besök på Creative Headz så beslutar du i samråd med din frisör vilken behandling som ska utföras och hur du vill ha den utförd. Priset på behandlingen sätts enligt gällande prislista och godkänns av dig innan behandlingen utförs.
Att vara nyfikna och innovativa är livsviktigt för att ett företag ska växa och må bra. Vi utbildar oss ständigt i nya tekniker och trender för att kunna erbjuda våra kunder det senaste – och för att hålla vår kärlek till yrket vid liv.
Ta en del av en stor dos hårinspiration & unika erbjudanden!
För frågor eller bokningar av behandlingar som inte är bokningsbara via vårt onlinebokningsystem kontakta oss på:
Tel: 010-3302025 • E-post: [email protected]
Creative Headz äger och driver 10 frisörsalonger i Stockholm. Vi kan hår – och erbjuder de senaste behandlingarna inom färg, klipp, styling och hårförlängning/förtjockning. Boka ditt nästa besök här.
ÖPPETTIDER PÅ SAMTLIGA SALONGER
Måndag – Onsdag: 10.00 – 18.00
Torsdag – Fredag: 10.00 – 19.00
Lördag: 09.00 – 16.00
Söndag: Stängt
Get weekly updates on the newest design
stories, case studies and tips right in your
mailbox.
Subscribe now!
Your email is safe with us we don’t spam.