Vanliga frågor – Creative Headz

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att maila oss på [email protected].

Jag vill boka en tid hos samma frisör som jag hade senast, men jag minns inte hens namn?

Du hittar namnet på frisören under din senaste bokningsbekräftelse. Hittar du inte mailet är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig.

Hur avbokar jag min tid?

Avbokning av behandling ska ske senast 24 timmar innan bokat besök på [email protected] eller telefonnummer 010-330 20 25. Vid avbokning mindre än 24 timmar före inbokat besök debiterar Creative Headz en kostnad för den behandling du har beställt. På söndagar när våra salonger är stängda kan du maila din avbokning till [email protected]. I mailet anger du alltid vilken salong och tid som bokningen gäller.

Jag har en kampanjkod, hur använder jag den?

När du bokar en tid via vår onlinebokning finns ett fält som heter ”Skriv ett meddelande till salongen”. Skriv in koden där så gäller den vid din behandling, så länge bokningen faller inom ramarna för kampanjerbjudandet. Bokar du via mail eller telefon så se till att ange kampanjkoden i din bokning.

Hur bokar jag en balayage online?

Vill du göra en balayagebehandling bokar du ”slingor och färg” på onlinebokningen. Detta för att en balayage inkluderar en bottenfärg, slingor som penslas på med frihand samt en nyansering för att nå önskad nyans. Önskar du inte en bottenfärg utan vill utgå från din naturliga hårfärg bokar du ”slingor”. Vill du även klippa håret väljer du alternativen som inkluderar klippning.

Boka tid här

Hur bokar jag en hårförlängning/förtjockning med Hairtalk?

För att boka Hairtalk Extensions behöver du besöka en Creative Headz-salong för en konsultation. Tillsammans med din frisör väljer ni då längd och färg, därefter beställs håret och du lägger en deposition på behandlingen. Samtliga Hairtalkbehandlingar bokas enbart direkt på salongen, med undantag för omsättning av dina Hairtalk Extensions som kan bokas online.

Jag måste avboka min Hairtalkbehandling. Varför får jag inte tillbaka min deposition?

Vi tar ut en deposition på Hairtalk på grund av att beställningen är skräddarsydd efter dina önskemål. Då det inte är en vara vi lagerhåller så är det inte möjligt att returnera håret till leverantören. Depositionen dras bort från det totala priset vid slutförd behandling och används endast som en säkerhet vid bokning.

Vad gör jag om jag glömt vilken tid jag bokade?

Om du inte hittar din bokningsbekräftelse är du välkommen att kontakta oss via mail: [email protected] eller telefon: 010-330 20 25.

Varför blev min behandling dyrare än vad det stod på prislistan?

Alla våra priser är från-priser, vilket innebär att priset kan justeras beroende på ditt hårs utgångsläge, kvalitet och önskat resultat. Vid ett besök på Creative Headz så beslutar du i samråd med din frisör vilken behandling som ska utföras och hur du vill ha den utförd. Priset på behandlingen sätts enligt gällande prislista och godkänns av dig innan behandlingen utförs.

Varför hittar jag inte enhetschefen jag vill boka tid hos på onlinebokningen?

Då beläggningen på våra enhetschefer är väldigt hög har vi nu tagit bort vissa av dem från onlinebokningarna. Vill du få en tid hos någon av dem ber vi dig istället ringa in din bokning på telefon: 010-330 20 25 eller maila oss på [email protected].  

Vad kostar era behandlingar?

Du hittar vår prislista här. En del av Creative Headz priser är från-priser (se prislistan) och kan förändras något beroende på ditt hårs ursprungsläge och typ av behandling. Vid ditt besök bestäms behandlingen i samråd med din frisör, och då får du också en exakt prisuppgift som du får godkänna innan behandlingen påbörjas.

Jag vill boka en permanent, men hittar inte det alternativet på onlinebokningen?

Permanent bokas via mail på: [email protected] eller direkt på din salong. Vill du permanenta håret behöver du komma på en konsultation på en av våra salonger för en kvalitetskontroll av ditt hår för att säkerställa att det är möjligt att uppnå önskat resultat.

Kan jag göra en reklamation om jag inte blir nöjd?

Om en utförd behandling är uppenbart felaktig är det Creative Headz policy att i möjligaste mån åtgärda detta så att önskat resultat uppnås. Maila före- och efterbilder på ditt hår, en beskrivning av vad du önskar att åtgärda samt vilken salong, frisör och vilket datum du besökte oss till [email protected] så snart som möjligt efter ditt besök. För att en reklamation ska vara möjlig så ska Creative Headz kontaktas i första hand och ges möjligheten att utföra en korrigering. Vi har i regel två tillfällen på oss att försöka uppnå önskat resultat. Observera att en reklamation måste inkomma till oss och åtgärdas inom 14 dagar från besöket. En reklamation senare än 14 dagar efter utförd behandling kan medföra att det blir mycket svårt eller omöjligt att göra om eller åtgärda. Creative Headz tillämpar inte bytesrätt eller öppet köp på varor eller tjänster. Observera att vi inte mottar reklamationer på telefon utan endast via mail.

Ta del av en stor dos hårinspo & unika erbjudanden!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!