Hårkärlek med en touch AV rock’n’roll
Creative Headz grundades 2005, när Nathalie Akgun slog upp dörrarna till sin salong på Odengatan 75 i Stockholm. Här ville Nathalie skapa en kreativ miljö där alla skulle trivas och känna sig välkomna. En plats där kundens behov och önskemål är i fokus.
2012 var det dags för ett nytt kapitel i Creative Headz historia när Nathalies syster Joceline anslöt sig till företaget, och senare blev VD. Med Nathalies kreativa fokus och Jocelines känsla för affärsutveckling har systrarna förvandlat Creative Headz från en förstklassig frisörsalong till en stark frisörkedja med en ständigt växande kundkrets. Nu består Creative Headz av tio salonger i Stockholm som alla följer deras grundidé: att ge kunderna en upplevelse utöver det vanliga.
Tillsammans med sina anställda har systrarna byggt en gemenskap kring salongerna, vilket har skapat en community. Stämningen är familjär och avslappnad men aldrig sömnig – ingen dag är den andra lik. Idag fullkomligt bubblar salongerna av skaparlust, talang och spännande möten. Att många av våra kunder har varit med sedan starten är det bästa betyget vi kan få.
Välkomna till Creative Headz-familjen!

”Att många av våra kunder har varit med sedan starten är det bästa betyget vi kan få”
Nathalie Akgun & Joceline Akgun
-
1DO IT WITH PASSION OR NOT AT ALLEngagemang, ett brinnande intresse och en stor kärlek till det vi gör. Passionen till vårt hantverk är inpräntat i Creative Headz DNA.
-
2DO IT AS A FAMILY OR NOT AT ALLCreative Headz är ett familjeföretag, och det genomsyrar allt vi gör. Men det är inte bara blodsbanden som gör oss till en stor familj – det är relationerna till båda anställda och kunder som skapar familjekänslan som vi är så stolta över.
-
3DO IT WITH RESPECT OR NOT AT ALLVi som arbetar på Creative Headz är lika olika som våra kunder är. Att behandla varandra med respekt är A och O – och vi tolererar ingen diskriminering på våra salonger.
-
4DO IT TO RENEW IT OR NOT AT ALLAtt vara nyfikna och innovativa är livsviktigt för att ett företag ska växa och må bra. Vi utbildar oss ständigt i nya tekniker och trender för att kunna erbjuda våra kunder det senaste – och för att hålla vår kärlek till yrket vid liv.