Frisörkedjan Creative Headz har gått ihop med Readly för att digitalisera frisörupplevelsen inne på samtliga salonger. Creative Headz har valt att slopa fysiska magasin för att erbjuda Readlys digitala sortiment helt kostnadsfritt till alla kunder som besöker dem.
– Vi är glada att tillsammans med Creative Headz kunna möjliggöra digital läsning av inte mindre än 6300 magasin och dagstidningar när kunder slår sig ned i frisörstolen. Det är en stor konkurrensfördel gentemot andra frisörer som endast erbjuder de klassiska kändistidningarna i print. Nu finns läsning för alla intressen med svenska och internationella titlar inom 36 ämneskategorier. Det är klimatvänligt och ett nöje för alla smaker, säger Linnéa Aguero, Head of PR på Readly.
– Denna satsning känns helt rätt i tiden och går hand i hand med vår vision om att bli mer klimatvänliga. Genom vårt samarbete med Readly kan vi erbjuda våra kunder ett mycket bredare urval av magasin än tidigare och vi tror detta skapar en ny typ av mervärde. Det är så enkelt att komma igång – man skannar QR-koden direkt från frisörstolen och kommer åt massor av intressant läsning på några få klick, säger Joceline Akgun, VD på Creative Headz.
Creative Headz är en frisörkedja som grundandes 2005. Idag är de en kedja med ett tiotal salonger i centrala Stockholm och Göteborg. Creative Headz ägs och drivs av systrarna Joceline Akgun och Nathalie Akgun.
Readly är marknadsledare i Europa inom kategorin digitala magasin. Företaget erbjuder en digital prenumerationstjänst som ger användare obegränsad tillgång till 7 500 magasin och tidningar, inklusive ePresses katalog. Readly har prenumeranter i mer än 50 länder och innehåll tillgängligt på 17 olika språk. För mer information, besök: https://corporate.readly.com/